tirsdag den 11. september 2012

3 små prik...

 
Jeg har i dag været ved lægen og få mit første af 3 små prik. Jeg vil i den forbindelse gerne opfordre alle mine dejlige læsere, der ikke har fået HPV vaccinen mod livmoderhalskræft om at få den STRAKS. Lige nu kan man få vaccinen gratis, hvis man er fra og med årgangene 85-92. Jeg er fra 1985 og altså en af de heldige! Men uanset om du kan få den gratis eller ej, synes jeg du skal skynde dig at bestille en tid til det første stik. Det er dit liv det handler om!!
Du kan læse mere om HPV vaccinen HER!

8 kommentarer:

  1. Jeg troede faktisk, at jeg var udenfor 'gratis'-målgruppen - men jeg er fra 85:) Jeg må vist hellere få noget gjort ved det - tak for at minde om det!:)

    SvarSlet
  2. Avs, aldrig sjovt at blive stikket. ;-)

    Jeg har valgt vaccinen fra, trods jeg kan få den gratis, grundet de mange bivirkninger der er forbundet med vaccinen, som de ikke oplyser en om, inden man får den. Jeg har snakket med en pige, som har fået kroniske smerter for resten af livet, grundet den vaccine. Pigen oplyste mig ydermere om, at 70% bliver syge af vaccinen, hvor på 28% af dem der bliver syge, bliver alvorligt syge. Det synes jeg er nogle skræmmende tal.

    Jeg har snakket med pigen, som har takket ja til, at skrive et indlæg om hendes historie til min blog, og jeg glæder mig sådan til at dele det med folk, grundet at alle de informationer som bliver tilbageholdt, sådan de kan få flest muligt til at tage den. Det er ikke fair, synes jeg. Slet ikke når så mange får vaccinen lige nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg slet ikke hørt noget om :(( Meget skærmmende tal!! Hvis jeg havde vidst det inden jeg fik vaccinen ville jeg bestemt have haft mine bekymringer. Jeg fik som sagt det 1. stik igår og skal have nr. 2 om et par måneder. Jeg var lidt øm i min venstre skulder hvor jeg blev stukket i går, men derudover har jeg ikke haft det skidt på nogen måde. Men synes da bestemt ligesom dig, at det er rigtig skidt at der ikke bliver informeret om bivirkningerne. Glæder mig til at læse hendes indlæg!

      Slet
  3. Jeg har også fået mit første stik, her for 2 ugers tid siden. :-) Jeg har også haft lidt ondt og hævet under huden, men mest hvor hun stak mig. Udover det har jeg tilsnusket mig lidt forkølelse, men det er vel til at overleve.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har også været lidt øm i min skulder, men intet andet!

      Slet
  4. Jeg er helt enig! Jeg skal have min 2. vaccine i november :-)

    SvarSlet

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte