fredag den 7. september 2012

en STOR madoplevelse

Luftigt hjemmelavet brød med tre forskellige slags smør
Forret til forretterne - Kartofler tilberedt på forskellige måder
1. forret - Sprødstegt ørred med syredampet porre og gulerod samt kørvelsauce
2. forret - Unghane med broccoli og brændt persille
Mellemret før hovedretterne: Hjemmelavet citron sorbet toppet med løg
1. hovedret - Filet Royal af Duroc med syltede løgskaller og fennikel glace
2. hovedret - Langtidsstegt Oksefilet fra Limousine med blomkål, stampet kartoffel samt steviassyltede havtorn
Mellemret til desserten 
Dessert - Hjemmelavet jordbæris med sensommerens bær, syltet gulerod samt søde skalotter
Da vores dessert blev serveret placerede tjenerne et lille syltetøjsglas med mynte og tøris på midten af vores bord.
Vores bord var således omdannet til en lille sky, mens vi nød vores dessert.
De dejlige kærester og tøris ;)
Kusinerne <3 og tøris ;)
Stef - der sniffer tøris ;)
Sidste fredag besluttede min kusine og jeg os ret spontant for at invitere vore kærester ud at spise. Egentlig var planen at det skulle være et sted i Esbjerg, men ALT! var simpelthen optaget. Vi var lige ved at opgive at finde en restaurant, men så kom min kusine i tanke om en lækker restaurant - Restaurant Ribehøj. Hun ringede og de havde et bord til os!!! Så af sted med os. Og WOW, siger jeg bare. Det var virkelig en madoplevelse uden lige. 

Vi fik alle fire deres August Menu bestående af 5 retter (2 forretter, 2 hovedretter og 1 dessert) + små retter indimellem de 5 retter. Alle retter var simpelthen så velsmagende og flot anrettede. Restauranten er en lille hyggelig træhytte der ligger ned til en lille fiskesø - MEGET romantiske omgivelser. Restauranten bruger hovedsageligt produkter fra nærområdet og egen urtehave til deres retter. Personalet er super venligt og svarer gerne på dumme spørgsmål ;) 

Vi havde virkelig en helt fantastisk aften og vi vender bestemt tilbage. 
I kan besøge Restaurant Ribehøj's hjemmeside HER.

8 kommentarer:

  1. Hold nu op, hvor ser det bare lækkert ud! og der bliver da virkelig kredset for fine detaljer og lækkert tilbehør - og sikke mange retter!! Det var jo nærmest 'heldigt', at restauranter i Esbjerg var optaget;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var som man siger held i uheld :)))

      Slet
  2. Guuud, hvor ser det lækkert ud..!

    SvarSlet
  3. Og så blev jeg virkelig sulten!!
    Ser super lækkert ud, man skal unde sig selv den slags oplevelser af og til :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er det nemlig. Dejligt at du kiggede forbi!

      Slet
  4. Uhh det skal snart gentages :) Det var ganske enkelt fantastisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så hyggeligt tøs!! Ja det må vi altså snart gøre igen!

      Slet

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte