fredag den 20. april 2012

en sangfugl til mig tak



 Er lige kommet hjem fra fødselsdag hos min kærestes søster. Vi gav hende en af Kay Bojesens nye figurer, nemlig sangfuglen Otto. Sys' simpelthen de er så fine :) Sangfuglene er skabt af Kay Bojesen tilbage i 50'erne, men er først blevet sat i produktion nu. Sangfuglene er lavet i massivt bøgetræ og håndmalet. De fås i 6 forskellige varianter: Kay (blå), Ruth (lyserød), Peter (sort), Otto (grå/hvid), Pop (orange) og Sunshine (grøn). Den blå sangfugl (Kay) er opkaldt efter Kay Bojesen selv, da det siges, at han var helt vild med og ofte klædt i farven blå. En sangfugl koster 500,- og kan købes i de fleste brugskunstbutikker. En ting er i hvert fald sikkert - sangfuglen er hermed på min ønskeseddel :)


5 kommentarer:

  1. Ejj hvor de fine!

    Kig endelig forbi, har en konkurrence kørende om to Essie neglelakker :-)

    http://funkyfashionmonkey.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ik'!!! Ej hvor skønt. Smutter forbi :)

      Slet
  2. Hvor er de fine! Dem kendte jeg slet ikke, men de ryger da også på min ønskeseddel lige med det vuns :-) Jeg har den klassiske abe fra Kay Bojesen, og den er jeg vildt glad for. Men de der sangfugle i farver... de er da nærmest ikke til at stå for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er simpelthen så fine. Stef og jeg har også den klassiske abe hængende i køkkenet :) Jeg har allerede syndet og bestilt den i blå, kunne simpelthen ikke lade være :) hihi

      Slet
  3. Der burde da osse være en der hed Boje, alt andet er da forkert :D

    SvarSlet

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte