torsdag den 4. april 2013

Barcelona # 5 - Shopping

Jeg fortsætter min lille Barcelona guide med et indlæg om SHOPPING, så I kan shoppe amok, når I besøger byen :)
Der er i hvert fald shopping for enhver smag i byen :)

GODE SHOPPING STREETS

Passeig de Gracia - "shopping-gaden"
Barcelona's mest elegante, fashionable og internationale shopping street. Her ville Julia Roberts tage hen at shoppe, hvis Pretty Woman foregik i Barcelona ;) Her ligger de fleste internationale brands' flagship stores. Det er en virkelig smuk gammel gade med store flotte velindrettede butikker.
Butikker: Diesel, Miss Sixty, Puma, Adidas, Replay, D&G, Loewe, Hugoboss, Chanel etc.

Portal de L'Àngel
Portal de L'Àngel er en anden spændende shoppinggade. Gaden ligger i forlængelse af ovennævnte Passeig de Gracia. Her ligger mange af de kendte high street brands blandt andet Zara og H&M.

Avenida Diagonal
En anden god og lang shopping-gade er Avenida Diagonal. Den bedste shopping, begynder fra hvor avenuen krydser ovennævnte Passeig de Gracia og op efter.

SMÅ AUTENTISKE BUTIKKER & MARKEDER

El Barri Gótic & El Raval
Hvis du er til små intime og unikke butikker er Barcelona STEDET! Især i Barcelonas gamle bydel El Barri Gotic eller i det multi-etniske El Raval vrimler det med små og anderledes special-butikker, secondhands, kunst- og designbutikker.

La Boqueria - Det gamle marked på La Rambla
Midt på La Rambla ligger det fantastiske marked, La Boqueria. La Boqueria er et gammelt, overdækket marked med omkring 200 små butikker, der har åbent hverdag (obs: siesta). Her sælges friske dagligvarer - der er vitterligt alt mellem himmel og jord inden for dagligvarer; diverse pølser, oste, olier, frugter, grøntsager, nødder, slik, krydderier, æg, fisk. Stef og jeg smuttede ofte forbi markedet og købte lidt lækkerier, som vi kunne have med på stranden. Jeg vil især fremhæve boderne med friske smoothies og små frugtbokse til 1-3 Euro. SÅ LÆKKERT!

GODE SHOPPINGCENTRE

El Corte Inglés (metro: Plaza Catalunya), L'illa (metro: Maria Christina) og Las Arenas (metro: Plaza Espanya) er en gammel tyrfægter-arena, der er blevet renoveret og omdannet til et skønt shoppingcenter. På taget af det runde shoppingcenter ligger en masse restauranter, hvor man kan få stillet sin sult og nyde udsigten udover Barcelonas tage.

SHOPPING TIPS

TIP 1: HUSK STUDIEKORT! Mange butikker og attraktioner tilbyder studierabat ved fremvisning af studiekort.
TIP 2: Barcelona er en by, hvori man går rigtig meget, så pas på dine små fusser og pak kondiskoene.
TIP 3: Pas på lommetyve!

2 kommentarer:

  1. Lækkert med lidt inspiration :D

    Jeg håber selv på at komme afsted til Barcelon her inden sommeren..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt! Håber du kan bruge nogle af mine tips, når du kommer derned :)

      Slet

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte