fredag den 5. april 2013

my workout routines

Jeg har spillet håndbold på højt niveau i mange mange år. Men da jeg begyndte at læse på universitet og nu med fuldtidsjob og en lang køretur på arbejde - er tiden og lysten til håndbolden der bare ikke mere :( Jeg har derfor de seneste par år i stedet taget i fitness.dk et par gange i ugen for at holde kroppen lækker og få brændt noget energi af ;) Ovenfor har jeg samlet de øvelser jeg laver HVER gang, jeg er i fitness.  

Jeg starter altid med at løbe på en fitness-maskine, hvor man laver rulleskøjte-lignende bevægelser i 30 min. Jeg kan især godt lide denne maskine fordi den får min puls op, den træner mave, balder og lår på samme tid, den er sjov og man kan se tv eller høre musik mens man laver den. Derefter strækker jeg ud og laver nogle forskellige maveøvelser på en fitness-måtte på gulvet samt powerhoop'er. Derefter styrker træner jeg på en række forskellige maskiner der træner mave, balder og lår. Jeg bruger i alt 1 time i centeret, når jeg er af sted, og jeg er i gennemsnit af sted 3 gange i ugen.

Udover ovennævnte træning spiller jeg en gang om ugen squash med en af mine veninder. 

Jeg træner for at holde mig og min krop lækker, sund og rask, for at have en rimelig kondition så jeg ikke falder om over de mindste anstrengelser, for at brænde krudt af efter en lang dag foran skærmen på jobbet og sidst men ikke mindst for at have det sjovt.

Hvad laver I for at holde jer sunde og raskekroppen ung og lækker!?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte