mandag den 22. august 2011

malmö no. 1

I uge 31 drog min kæreste og jeg nordpå til vores kære naboer - svensken :) Vores første stop var Malmö, hvor vi havde en overnatning på Hotel Mayfair (laver et indlæg om hotellet snart). 
Vores hotel Mayfair lå blot et par minutters gang fra Stortorget. 
Vi fik shoppet en del (især min kæreste). En af mine yndlingsbloggere Trine fra Presentig anbefalede på deres blog at besøge butikken Tjallamalla. En skøn butik med en masse fine sager.
Især forelskede jeg mig i denne T-shirt. Er den ik herlig?
Vi besøgte også butikken "Black room", som havde en masse alternativ design, der faldt lige i vores smag. Min kæreste har længe ønsket sig en Verner Panton stol - her var man så at sige gået skridtet videre :)
Og tilmed i PINK!!
Dots - høj i hatten :)
 Vi blev helt vilde med butikkens "hatte-lamper"! 
Efter et par times shopping endte vi på det populære Lilla Kafferosteriet :)
MUMS! 
Dots "smovser" :)
Efter at have travet gade op og gade ned efter et spisested i Malmö fredag aften (lidt skuffede over udvalget), endte vi hvor vi startede vores søgen - blot 50 meter fra vort hotel - nemlig ved Restaurant BARcelona tapas. Vi elsker begge tapas - så da vi opdagede restauranten, da vi ankom tidligere på dagen, besluttede vi os for, at det var der vi skulle spise aftensmad. Men om aftenen synes ved første øjekast, at det så lidt kedeligt ud - og besluttede os derfor for at finde noget andet. Hvilket vi så ikke gjorde og derfor en times tid senere sad og bestilte tapas med lave forventninger! Men HOLD NU OP hvor blev vi snydt - vi fik helt igennem fantastisk og HJEMMELAVET tapas! 
De har et stort menukort med en masse spændende tapas. Vi prøvede omkring 10 af dem - vi var især vilde med deres patatas bravas og spanske kødboller. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte