tirsdag den 30. august 2011

paradis for en slikmund

Min far (ligeså stor slikmund som mig) er tit på forretningsture i Sverige og ved hvor alle godis-butikkerne ligger. Jeg ringede derfor til ham og forhørte mig om, hvor de bedste var :) Første stop: Gotteboet
Gotteboet havde et kæmpe udvalg til sølle 5,90 svenske kroner for  100 gram :)))))
En meget glad slikmund med 2 kg slik og 1 kg andre lækre sager :)
Få kilometer nord for Gotteboet ligger Godis Flyget. Sådan et fly kan man jo ikke køre forbi!
Her var prisen lavere end hos Gotteboet (såvidt jeg husker 4,90 svenske kr. pr. kg.), men udvalget var også mindre (men stadig kæmpe!). Her blev posen da også lige fyldt med 2 kg slik :) 
Jeg er en kæmpe slikmund og benytter mig derfor ofte af Statoils torsdag-søndag tilbud på bland-selv-slik eller Bilkas. Men da min kæreste og jeg var på ferie i Sverige, gik det op for mig, at jeg er statsborger i det forkerte skandinaviske land! Sverige er jo et paradis for en slikmund som mig. Langs motorvejen ligger der kæmpe slikbutikker, hvor man kan købe slik til under 6,- svenske kroner!!! Vi var som billederne afslører forbi et par stykker; Gotteboet og Godisflyget. Min favorit af de to er Gotteboet - den er lidt dyrere men har et større udvalg.  Klamme som vi (kæreste og jeg) nu en gang er, blev begge butikker besøgt igen på vejen tilbage til Danmark :) thi thi

4 kommentarer:

  1. Bliver jo helt sulten :D !

    SvarSlet
  2. Hejsa.
    Når du skriver under dine to billeder, at prisen er pr. kg går jeg ud fra, at du mener pr. hg - altså per 100 gram?

    SvarSlet
    Svar
    1. he he... UPS ;) Ja, det er naturligvis pr 100 gram.

      Slet
  3. Jag packade den senaste ordern till Godisflyget, bara så du vet:)

    SvarSlet

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte