mandag den 10. december 2012

havregryn - på den lækre måde...

AKA havregrynskugler <3
Generelt elsker jeg søde sager, men jeg er faktisk ikke ret vild med traditionel julekonfekt med marcipan, chokolade etc. Jeg er derimod total vild med alt juleguf og kager der er "minded mod børn" såsom cornflakes-toppe, perbernødder, brunkager, honningkager, chokolade fra julekalendre og ja HAVREGRYNSKUGLER :)
Jeg lavede derfor i lørdags en stor tallerken med havregrynskugler. Udover at de smager himmelsk, er de desuden vanvittig nemme at lave.
Jeg laver dem lidt på "gefühl".
 
Fremgangsmåde
Du skal bare blande en ordentlig klat smør med havregryn, kokos, flormelis og kakao, så du til sidst har en fedtet klump af lækkerhed;)
Derefter skal der rulles små kugler, som derefter trilles i kokos.
 
Min rulleteknik
2 kugler rulles og lægges på tallerken, 1 kugle rulles og puttes i munden... hvorefter teknikken gentages indtil der ikke er mere klump ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte