onsdag den 22. februar 2012

are you pinning?


Har du stiftet bekendtskab med PinterestPinterest er en ”social opslagstavle”, et billede-baseret socialt medie, der lader brugerne organisere og dele ting og interesser på nettet. Hvert billede kaldes en ”Pin” (tegnestift)  som kan organiseres i såkaldte "boards" (opslagstavler) fx ”tøj jeg kan lide”, ”bøger jeg har læst”, ”steder jeg har været” osv. Som alle andre sociale medier kan man følge, ”like”, dele og kommentere på andres ”pins” og "boards", og man kan naturligvis også dele sine ”pins” og "boards" på både Facebook og Twitter. Til forskel fra Facebook, er dette site bygget op omkring det visuelle udtryk, og lader folk verden over udtrykke sig og fortælle historier gennem billeder. Som alle andre nye sociale medier kører Pinterest pt. som ”invite only”. Så man skal have en smule tålmodighed, hvis man vil prøve det af. Jeg har netop anmodet om en invitation på Pininterest's webside, og forventer at få en invitation pr. mail indenfor et par dages tid. Glæder mig til at finde ud af om det er en ny tidsrøver ;) 
Er der nogen af jer der "tegnestifter"? ;)

5 kommentarer:

  1. Det ser da egentlig vildt spændende ud.
    Har faktisk aldrig set det før, men kunne da være at man skulle melde sig til :-P En tidsrøver mere, er der vel altid plads til.

    SvarSlet
  2. Jeg har været inde og smugkigge lidt, men er ikke selv aktiv med tegnestifterne;):) Er egentlig ret glad for din grundige beskrivelse af hvad det egentlig går ud på, for så meget har jeg slet ikke fået sat mig ind i det:) Det kunne da godt være, at man blev bidt af det... :)

    SvarSlet
  3. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det blir en tidsrøver for mig. Er så vild med ideen om, at delingen foregår visuelt - lidt i blogging-ånden :)

    SvarSlet
  4. Jeg har sendt en anmodning, og har lige fået en invitation, så jeg skal snart have mig oprettet. Send lige et link når du er på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lige modtaget en invitation og oprettet en profil på Pinterest. Du kan finde min profil her: http://pinterest.com/dortedamgaard/

      Slet

Jeg finder mine billeder på nettet eller tager dem selv. Dem jeg finder på nettet, ejer jeg ikke rettighederne til. Hvis der skulle opstå nogle komplikationer over min brug af billederne, fjernes de selvfølgelig, send mig blot en mail, og de vil være fjernet indenfor 24 timer. /Dorte